Del 16 al 24 de juny de 2017, la FCV va organitzar una visita d’estudi a Barcelona amb l’objectiu de conèixer bones pràctiques d’aprenentatge intercultural i de gestió de la diversitat.

A la visita, organitzada per la FCV en col·laboració amb Fundació Privada FICAT i el Col·legi d’Educadors i Educadors Socials de Catalunya- CEESC, van participar 7 entitats de Portugal, Itàlia, Bèlgica, els Països Baixos, incloent l’ajuntament de Roma capital, Arcigay Palermo i la Universitat d’Aveiro, entre d’altres.

Al llarg del a setmana, el grup va visitar 13 organitzacions catalanes que treballen amb adolescents i joves adults que s’enfronten amb situacions d’exclusió social, visitant refugis i centres d’assistència per a menors migrats i joves migrats no acompanyats (a la Fundació Putxet i a la Fundació Mercè Fontanillas); centres d’educació intercultural no formal per a treballadors socials i joves que treballen amb grups marginats (Centre Cruïlla i Ateneu Popular 9 Barris); així com projectes de voluntariat local i internacional amb la participació de  joves amb menys oportunitats (FCV) i diferents serveis i recursos públics (CIAJ i Casa del Mar). El grup també es va reunir amb les tres entitats catalans promotores del projecte amb seu a Barcelona.

La visita va formar part del projecte europeu “Minorities, and opportunity and occasion for Chrysalis-MOOC” i va servir per conèixer de primera mà el treball de diverses organitzacions, els seus enfocaments metodològics, els reptes i els èxits; per parlar, compartir i entrevistar a  tècnics/ques, educadors/es socials, activistes, voluntaris/es i beneficiaris/àries d’aquestes organitzacions, interessats/des, al seu torn, en compartir les seves experiències i coneixements.

L’objectiu de la visita va ser recopilar informació per elaborar els continguts de nous cursos obert i en línia (“Massive Online Open Courses-MOOC”) dedicats a l’aprenentatge intercultural, per a professionals que treballen amb joves (educadors, professors, formadors, etc.), que els hi permetin adquirir noves eines teòriques i pràctiques per gestionar la diversitat cultural.

A més de Barcelona, ​​al llarg del projecte es visitaran altres 6 ciutats europees.

El projecte, coordinat per l’associació italiana InformaGiovanni, està promogut per 15 organitzacions de 7 països,  gràcies al suport del programa Erasmus + de la Comissió Europea i de l’Agència Nacional Italiana.