Ens alegra compartir els resultats de les fitxes d’avaluació realitzades per les persones que van participar al seminari internacional ‘The Power of Human Intelligence’ activitat organitzada per la Fundació Catalunya Voluntària que és resultat de l’associació amb entitats no lucratives i no governamentals i una xarxa informal de joves de 9 països (Alemanya, Bulgària, Croàcia, Itàlia, Hongria, Macedònia del Nord, Polònia, Turquia) realitzada gràcies al suport del programa Erasmus+ de la Comissió Europea.
La FCV té la pràctica de valorar aspectes que no són fàcils d’identificar però que per a la FCV són els més importants: grau de satisfacció, sensació de grup, participació en les activitats, compliment d’objectius i desenvolupament d’habilitats i actituds clau, competències que formen part de l’activitat i la millora i el desenvolupament de les quals formen part, també, de l’avaluació final. Així, en aquesta activitat, dedicada a les capacitats de la IH (i de l’IA), hem prioritzat l’empatia, la iniciativa, la consciència d’un mateix i les competències digitals. Segons les fitxes d’avaluació, realitzades de forma anònima i per escrit el darrer dia, les activitats del seminari van servir per desenvolupar aquestes competències de manera notable-excel·lent, amb notes que van del 8,86 (empatia) al 9,34 (consciència d’un mateix/a), sent la nota mitjana de les 4 de 9 sobre 10 (!)
A la FCV utilitzem una metodologia no reglada i intercultural que gira al voltant de l’experiència i que afavoreix que cada persona que participa assumeix un cert compromís en l’assoliment dels objectius. Preguntats sobre el grau d’assoliment d’aquests, la nota mitjana de les avaluacions va ser d’excel·lent, amb valors que van del 9,05 al 9,45 i una nota mitjana global de 9,24 (!), més enllà de les nostres millors expectatives. Copiem aquí els 7 objectius de l’activitat i la nota mitjana de totes les avaluacions.
- Entendre les àrees i tasques en què la Intel·ligència Humana es diferencia de la IA en el treball amb les persones joves i fixar-se en els avantatges comparatius que actualment té la IH. Nota mitjana: 9,05.
- Utilitzar la IH quan s’utilitza l’IA (o aprendre a utilitzar la IA de manera intel·ligent i des d’una perspectiva humana). Nota mitjana: 9,16.
- Entendre les limitacions i els riscos de l’ús de la IA en el treball amb les persones joves. Nota mitjana: 9,45.
- Reconèixer i donar valor a la IH com un conjunt d’habilitats i actituds (de pensar, resoldre problemes) que les persones que treballen amb joves i les persones joves poden millorar a través de diverses activitats. Nota mitjana: 9,21.
- Generar un coneixement col·lectiu que ens pugui ajudar com a guia operativa per utilitzar tant la HI com la IA de forma complementària i aprofitant-ne tot el potencial: 9,33.
Resultats tan positius ens animen a continuar apostant per la metodologia no reglada i intercultural en l’organització d’activitats de formació per a líders i gestors d’entitats.
Agraïm molt sincerament a totes les entitats sòcies per la seva col·laboració i compromís amb els objectius de l’activitat, la seva ajuda, les seves experiències, capacitats i punts de vista, necessàries totes elles per a la creació d’una guia de la qual ben aviat us podem informar. Un agraïment especial per a l’equip internacional de facilitadores: Denise De Stena i Elena Shalevska, d’Itàlia i Macedònia del Nord, respectivament.
Per a més informació sobre l’activitat i els resultats, envieu un email a projectes@catalunyavoluntaria.cat
Lluc Martí












