KATOWICЕ (POLÒNIA)

Som les alumnes de Turisme al Centre Català Comercial de Barcelona, Espanya, que em realitzat el programa de mobilitat de APV a Katowicе, Polònia. Amb la finalitat de visitar i tenir una reunió amb l‘Instytut Rozdziénskiego, on estava plantejat que Krzysztof ens presentés el projecte. Vam sortir de Barcelona el divendres pel matí, bastant d’hora, segurament el primer vol del matí (a les sis aproximadament), i vam fer escala a Frankfurt, Alemanya durant quatre hores. Finalment vam arribar a Katowice sobre les 15/16h. Des de l’aeroport, on vam agafar un autobús direcció al centre que ens va demorar com uns 45 o 55 minuts.

Una vegada vam arribar al centre de la ciutat, ens vam hospedar en el B&B de Katowicе, a cosa així com 5 minuts del centre, com a moltíssim. I vam quedar amb els responsables del projecte (parlàvem en general amb la Karolina), al restaurant Tatiana, gairebé al costat del centre, s’hi troba separat per un carrer. Una vegada aquí, vam deixar a elecció dels locals el nostre sopar. Eren quatre polacs locals (Alina, Karolina, Krzysztof i Kamil), un búlgar, que va arribar tard amb un altre polonès i nosaltres dos.

Per al segon dia vam desdejunar a Aïoli, un restaurant particular amb un menú variat, cal destacar que el menjar estava exquisit. En acabar, Natalia, que era una de les responsables, ens va portar fins al Instytut Rozdziénskiego on vam estar tot el matí en una reunió la qual, aquells que organitzaven ens van explicar amb una presentació del Infopack els treballs i activitats que farem a l’abril amb les seves respectives dates.

En finalitzar la reunió, els polonesos ens van deixar temps lliure. Durant aquest temps vam visitar la ciutat, vam anar a un centre comercial i vam passejar pels carrers veient tot tipus de botigues, ens van sorprendre els preus tan baixos (en comparació amb l’Euro), sobretot el menjar. Després de passar l’estona pel centre, vam ser a l’hotel a deixar algunes compres que vam fer i com havíem acordar, tornar al Instytut Rozdziénskiego per a anar tots junts al restaurant Bella Mozzarella decidim anar amb uns minuts d’antelació per a esperar a Natalie, Krzysztof i la resta. Quan arribem al restaurant, els búlgars van ser bastant grollers, perquè en lloc d’acompanyar al grup des de l’institut van ser ells mateixos i independentment de la resta al mateix restaurant. A més en arribar tots al local, ells estaven sortint i ens van comunicar que anaven a visitar una església que hi havia a prop. Tots riem bastant per la situació, la veritat, perquè era com menys surrealista.

Demanem pizzes i va anar sens dubte on millor ambient va haver-hi amb els membres del Instytut, sobretot amb Natalia, amb qui arribem a mantenir una conversa i finalment ens acabem seguint en xarxes socials, és amb qui vam tenir millor relació dels presents. Cal destacar que tots els menjars que vam fer durant el viatge les van costejar ells, és a dir, no paguem cap menjar. I els restaurants on vam estar anant van ser llocs bonics i bastant harmoniosos, amb colors i ben decorats. Molt acollidor, en general.

Per a finalitzar, considerem que és un bon mètode de conèixer la zona Katowicе i tenir una breu presentació o acostament amb els representants de cada país, encara que no fossin ni la meitat dels quals deurien, però va haver-hi tracte amb els responsables. Per a conèixer i crear contacte entre grups va estar bé.